Сумесныя заняткі спортам дзяцей і бацькоў
Бацькі лічаць клопат аб умацаванні здароўя дзяцей справай важнай, але толькі нешматлікія па-сапраўднаму выкарыстоўваюць для гэтага магчымасці фізічнай культуры. І самі бацькі ў большасці сваёй самакрытычна ацэньваюць свой ўдзел у фізічным выхаванні дзяцей, спасылаючыся пры гэтым на шэраг прычын, якія перашкаджаюць імпраявіць сябе больш годна.
Сапраўды, частка бацькоў не маедастатковай фізкультурнай падрыхтоўкі. Назіранні паказваюць, што звычайна бацькіактыўныя і вынаходлівыя ў стварэнні добрыхбытавых умоў, у клопаце пра тое, каб дзеці быліпрыгожа апранутыя, смачна і сытна накормлены. Усё гэта добра. Дрэнна тое, што часта на гэтым і супакойваюцца, мяркуючы, што добрае здароўе дзіцяці ўжо будзе забяспечана аўтаматычна. А на справе выходзіць, што празмерны камфорт і багатае харчаванне пры недастаткова актыўным рухальным рэжыме часцяком спараджаюць бытавую лянота, аслабляюць іх здароўе, памяншаюць іх працаздольнасць.
У фізічным выхаванні галоўным з'яўляецца фарміраванне фізкультурна- гігіенічных навыкаў. Навыкі выразнага рэжыму вучобы і сну,рацыянальна-га правядзення вольнага часу, ранішняя гімнастыка, водныя працэдуры - усё гэта ператвараецца з часам у само сабой разумеючыеся прынцыпы арганізацыі кожнага дня. Вельмі карыснай была б праверка і дапамога пры выкананні хатніх заданняў па фізкультуры.
Падрыхтавала
кіраўнік фізвыхавання
Дзядуль Л.Р.
Як правільна арганізаваць фізкультурныя заняткі для дашкольнікаў у хатніх умовах
Нашым дзецям для правільнага развіцця апорна-рухальнага апарату неабходна хаця б раз у дзень выконваць комплекс фізічных практыкаванняў. Наяўнасць рэгулярнай адаптаванай нагрузкі дазволіць дзіцяці вырасці здаровым і моцным. Бацькам карысна займацца фізкультурай разам з дзецьмі і ўласным прыкладам прывіваць дзецям любоў да фізкультуры і спорту. Калі бацькі разам з дзецьмі будуць займацца фізкультурай, дзіця будзе гэта лічыць гэта нормай, як мыццё і чыстку зубоў раніцай.
Для арганізацыі фізкультурных заняткаў з дзецьмі неабходна памятаць наступнае:
- Фізкультурныя заняткі пажадана праводзіць у адзін і той жа час. Адзінае выключэнне з правіла - гэта хвароба дзіцяці.
- Фізкультурныя заняткі неабходна праводзіць да ежы, нашча.
- Лепш за ўсё праводзіць фізкультурныя заняткі на вуліцы (асабліва калі вы знаходзіцеся на дачы).
- Перад фiзкультурным заняткам дома пажадана добра выветрыць памяшканне. Гэта дазволіць сумясціць фізічныя практыкаванні з загартоўваннем.
- У час фізкультурных заняткаў вельмі важна сачыць за дакладнасцю і правільнасцю выканання рухаў дзецьмі, бо менавіта правільнае выкананне практыкаванняў з'яўляецца закладам правільнага і гарманічнага развіцця суставаў.
- Сачыць за тым, як ваша дзіця дыхае падчас выканання фізічных практыкаванняў - трэба імкнуцца не затрымліваць дыханне, дыхаць праз нос, на поўныя грудзі, сувымяраючы рытм дыхання з рухамі.
- Калі падчас заняткаў або пасля з'яўляюцца галаўныя болі або іншыя непрыемныя адчуванні, рэкамендуецца параіцца з урачом.
- Для таго каб было выконваць практыкаванні было цікавей, лепш займацца фізкультурай пад музыку.
Дзеці ў 4-ы гады ўжо свабодна выконваюць найпростыя рухі ўпэўнена ходзяць, бегаюць, скачуць, арыентуюцца ў прасторы. У гэты перыяд дзеці здзіўляюць сваіх бацькоў, спрабуючы пераймаць ад іх практычна ўсе. Аднак нельга забываць, што ў гэты перыяд у дашкольнікаў усё ж яшчэ абмежаваныя, слаба развітыя рухальныя магчымасці. У асноўным у іх пераважаюць рухі, у якіх удзельнічаюць пераважна буйныя цягліцавыя групы. Цяжкай нагрузкай для іх з'яўляюцца аднатыпныя рухі, якія выклікаюць у дзіцячым арганізме павышаную стамляльнасць, а таксама доўгае захаванне адной стабільнай зафіксаванай паставы. Улічваючы гэта, не забывайце пры правядзенні заняткаў, асабліва з уключэннем сілавых элементаў, чаргаваць практыкаванні з адпачынкам.
Фізічныя практыкаванні бацькам і дзецям рэкамендуецца праводзіць у выглядзе імітацыйных рухаў і гульняў, у залежнасці ад узроставых асаблівасцяў дзяцей.
Пажадана, каб кожнае практыкаванне мела сваю казачную або жартаўлівую назву і лёгка запомнілася («Чабурашка», «Цягнічок», «Зайчык» і г. д. Такія практыкаванні дзецям цікавыя і не стомныя.
Падрыхтавала
кіраўнік фізвыхавання
Дзядуль Л.Р.
Комплексы практыкаванняў і гульняў для прафілактыкі плоскаступнёвасці ў дзяцей дашкольнага ўзросту
Асноўным сродкам прафілактыкі плоскаступнёвасці ў дзяцей ранняга і дашкольнага ўзросту з'яўляецца гімнастыка для стоп, накіраваная на ўмацаванне цягліцава-звязкавага апарата стоп і галёнак. Яна таксама дабратворна ўплывае і на агульнае ўмацаванне арганізма дзіцяці. Гімнастыка для стоп забяспечвае павелічэнне агульнай і сілавой вынослівасці цягліц, у першую чаргу ніжніх канечнасцяў, павышае фізічную працаздольнасць, фарміруе навык правільнай паставы. Фізічныя практыкаванні, якія ўваходзяць у комплекс гімнастыкі аказваюць добрае дапаможнае ўздзеянне, паляпшаюць кровазабеспячэнне і танізуюць цягліцы, падцягваюць звод стоп.
Прапанаваныя практыкаванні можна выкарыстоўваць і ў самастойнай рухальнай дзейнасці выхаванцаў.
Комплекс №1
1. З.ст. (зыходнае становішча) - стоячы, мыскі і пяткі разам, спіна прамая, трымаючыся за апору (спінка крэсла, шведская сценка), выканаць ўздым на шкарпэткі, 5-8 сек. і зноў апусціцца на ступню.
2. З.ст. - седзячы на крэсле пастарацца падняць з падлогі мячык для настольнага тэніса ці іншы дробны прадмет пры дапамозе пальцаў ног.
3. З.ст. - седзячы на крэсле, шырока расставіўшы ногі, набліжайце і аддаляйце ад сябе ступні на падлозе пры дапамозе згінання і выпроствання пальцаў ног, імітуючы руху цела вусеня.
4. З.ст. - седзячы на крэсле, ногі разам, ступні самкнёныя, варта развесці калені ў бакі і, адарваўшы пяткі ад падлогі, стуліць падэшвы.
5. Пахадзіць 1-2 хвіліны на мысках, потым 30-60 сек. на пятках, на ўнутраным і на вонкавым боку ступні.
6. Стоячы, стуліць ступні разам, а потым развесці як мага шырэй мыскі, а потым з таго ж становішча развесці як мага шырэй пяткі.
7. Не адрываючы стоп ад падлогі выканаць 5-10 прысяданняў.
8. Стоячы на адной назе, другую сагнуць пад прамым вуглом у калене і выконваць кругавыя рухі галёнкай, а потым ступнёй. Спачатку па гадзіннікавай стрэлцы, затым супраць. Выканаўшы па 4 абароты ў кожны бок паўтарыць тое ж самае з другога нагой.
9. Хада гусіным крокам 30-60 секунд, затым столькі ж у паўпрысядзе.
10. Захапіўшы пальцамі адной ступні аловак пахадзіць так 30-40 секунд.
Комплекс №2
1. Хада па кілімку з гузікамі.
2. Седзячы на крэсле, катаць палку ступняў.
3. Хада па тоўстай вяроўцы – “змяе”.
4. Катаць пальцамі ног спецыяльны гімнастычны абруч.
5. Падскокваць на пальчыках (асцярожна).
6. Седзячы на крэсле, падцягваць да сябе кілімок пальцамі ног.
7. Захопліваць пальцамі ног аловак ці ручку, спрабуем нешта намаляваць ў паветры ці аркушы паперы.
Комплекс №3
Практыкаванні выконваюцца седзячы на крэсле:
1. Выконваем ступнямі кругавыя рухі.
2. Цягнем мыскі на сябе, затым ад сябе, не згінаючы калені.
3. Згінанне-разгінанне пальцаў ног.
4. Звядзенне-развядзенне мыскоў, пры гэтым пяткі не адрываем ад падлогі.
5. Злучаем падэшвы (калені не сагнутыя).
6. Вялікім пальцам нагі праводзім па галёнцы іншай знізу ўверх, затым мяняем ногі.
7. Адрываем ад падлогі мыскі, пяткі па чарзе.
8. Захоп пальчыкамі ног розныя прадметы вакол сябе.
9. Правесці падэшвай і ўнутраным краем левай ступні па правай галёнцы, памяняць нагу.
10. Катаць падэшвай розныя авальныя прадметы.
Комплекс №4
Практыкаванні выконваюцца падчас хады.
1. Хада на мысках.
2. Перакаты з мыска на вонкавую частку ступні, затым назад.
3. Упіраемся на знешнія часткі падэшвы, у такім становішчы стаім 40 секунд.
4 Прысяданне, не адрываючы ад падлогі пяткі.
5 Стоячы прама, сагнуць адну нагу ў калене пад прамым вуглом, выконваем кручэння галёнкай, затым самой ступнёй.
Комплекс №5
Практыкаванні выконваюцца з зыходнага становішча - седзячы на крэсле:
1. Падцісканне пальцаў ног - 5 разоў.
2. Прыпадыманне ступні на сябе - 5 разоў (пяткі ад падлогі не адрываць і наадварот).
3. Пачарговае падыманне вялікіх пальцаў ног. - 5 разоў.
4. Ступні разгарніце ўнутр, пяткі прыціснутыя да падлогі, па чарзе падымаць кожны палец. Паўтарыць-5 разоў.
5. З.ст. - седзячы на крэсле, адну нагу паставіць на падлогудругую на мяч. Нагамі напераменку, перакочваць мяч у розныя бакі - 5 разоў.
6. Абедзве нагі абхапляюць мячык і падымаюць яго ўверх - уніз - 5 разоў.
Комплекс №6
З.ст. седзячы на гімнастычнай лаўцы, крэсле, падлозе; ногі выцягнутыя наперад, рукі свабодна ляжаць на нагах, спіна прамая.
1. "Добры дзень - да пабачэння" - здзяйсняць рухі ступнямі ад сябе/ на сябе.
2. "Пакланіліся" - сагнуць і разагнуць пальцы ног.
3. "Вялікі палец пасварыўся" - рухаць вялікімі пальцамі ног на сябе, астатнімі ад сябе. Калі не атрымліваецца, можна дапамагчы рукамі.
4. "Пасварыліся, памірыліся»- развесці мыскі ног у бакі, звесці разам.
З.ст. седзячы на дыванку, рукі ва ўпоры ззаду.
5. "Вожыкі" - ступня абапіраецца на масажны мячык. Перакочваць мячык з пяткі на шкарпэтку і назад, максімальна націскаючы на яго (8-10 разоў кожнай ступнёй).
6. "Падымі хусткі" - каля кожнай ступні ляжыць па насоўцы. Захапіць іх пальцамі ног, ногі падняць і ўтрымліваць у такім становішчы на лік 1-3, затым пальцы расціснуць, каб хусткі ўпалі. Апусціць ногі (6-8 разоў).
7. "Расцягні стужачку" - каля пальцаў ног ляжыць стужачка. Захапіць яе канцы пальцамі, ногі падняць і развесці ў бакі (3 - 4 разы).
8. "Намалюй постаць" - пальцамі ног, захопліваючы па адным алоўку, выкладваць фігуры (квадрат, трохвугольнік, стрэлку) і літары (А,да,Г,Л,П).
З.ст. стоячы.
9. Хада на мысках з розным становішчам рук (уверх, у бакі, на плячах).
10. Хада на пятках, рукі ў замку на патыліцы.
11. Хада на вонкавым боку ступні.
Комплекс №7
1. Хада на мысках, не згінаючы ног, рукі за галавой, тулава прама - 1-3 мін.
2. "Мішка касалапы" хада на знешніх баках стоп, рукі на поясе, тулава прама - 2-5 мін.
3. Хада на мысках па нахільнай плоскасці (па гімнастычнай лаўцы, прыпаднятай над падлогай на 25-30 см).- па 5-8 разоў уверх і ўніз.
4. Хада па пакладзенай на падлогу гімнастычнай палцы, адводзячы ступні вонку, рукі ў бакі - 10-12 раз.
5. Хада па гімнастычнай палцы правым і левым бокам прыстаўнымі крокамі - 10-12 разоў.
6. Прысяданне на палцы, трымаючыся за гімнастычную сценку - 8-12 разоў.
Комплекс №8
Практыкаванні выконваюцца лежачы на спіне:
1. Па чарзе і адначасова адцягваць мыскі стоп.
2. Сагнуць ногі, уперціся ступнямі ў падлогу. Развесці пяткі і звесці. Пасля серыі рухаў расслабленне.
3. Пачарговае і адначасовае прыўздыманне пятак ад апоры.
4. Ногі сагнутыя ў каленях і разведзеныя, ступні датыкаюцца адзін з адным падэшвеннай паверхняй. Адвядзенне і прывядзенне пятак з упорам на пальцы стоп.
5. Пакласці сагнутую ў калене нагу на калена іншай, напаўсагнутай ногі. Кругавыя рухі ступні ў адзін і другі бок. Тое ж змяніўшы становішча ног.
6. Слізгальныя рухі ступнёй адной нагі па галёнцы другой, “ахопліваючы” галёнку. Тое ж іншай нагой.
Комплекс №9
Практыкаванні выконваюцца ў зыходным становішчы седзячы:
1. Ногі сагнутыя, ступні раўналежныя. Прыўздыманне пятак адначасова і па чарзе.
2. Тыльнае згінанне стоп адначасова і па чарзе.
3. Прыўздыманне пяткі адной нагі з адначасовым тыльным згінаннем ступні іншай нагі.
4. Ногі прамыя. Згінанне і выпростванне стоп.
5. Пакласці адну нагу ступнёй на калена іншай нагі. Кругавыя рухі ступнёй у абодва бакі. Тое ж іншай нагой.
6. Захватыванне пальцамі стоп дробных прадметаў і перакладанне іх на іншае месца. Тое ж іншай нагой.
7. З.ст. - седзячы, развесці калені і падцягнуць ступні да поўнага судотыку падэшвеннай паверхняй.
Гульні і практыкаванні для прафілактыкі плоскаступнёвасці
Мэта: фарміраваць навыкі правільнай паставы, умацоўваць цягліцавую сістэму; практыкаваць у правільнай пастаноўцы стоп пры хадзе; умацоўваць цягліцы і звязкі стоп з мэтай папярэджання плоскаступнёвасці; выхоўваць свядомае стаўленне да правільнай паставы.
Эстафета "загрузі машыну"
Абсталяванне: машыны, палачкі, алоўкі, фламастэры.
Дзеці стаяць басанож, рукі на поясе, спіна прамая, пальцамі ног па чарзе бяруць палачкі і перадаюць іх адзін аднаму па ланцужку, апошні складае ў машыну.
Эстафета з палачкай
Абсталяванне: палачкі даўжынёй 20 см.
Дзеці стаяць у адну лінію, плячо да пляча. Першае дзіця бярэ пальцамі ногі палачку і перадае яе наступнаму ўдзельніку, не апускаючы на падлогу.
Эстафета "пабудуем лесвічку"
Абсталяванне: палачкі даўжынёй 20 см.
Дзеці стаяць у шарэнзе, плячом да пляча. Каля першага дзіцяці ляжыць 12-18 палачак. Дзеці перадаюць па адной палачцы адзін аднаму, а апошні выбудоўвае лесвічку.
Эстафета з машынай
Абсталяванне: машына з вяровачкай.
Дзеці стаяць у шарэнзе, плячом да пляча. Каля першага дзіцяці стаіць машына з вяровачкай. Яно пальцамі ногі бярэ вяровачку і падцягвае машыну да другога дзіцяці, перадае яе наступнаму, не апускаючы на падлогу.
Гульня-імітацыя "перайдзі ў брод"
Абсталяванне: скрыня, напоўненая каменьчыкамі (галька, костачкі).
Дзеці імітуюць рух мышанятаў. Прыстаўным крокам ідуць па каменьчыках адзін за адным.
"Намалюй карціну"
Абсталяванне: палачкі (фламастэры, алоўкі рознай даўжыні і колеру).
Дзеці, стоячы басанож, пальцамі ног складаюць разнастайныя сюжэты, выкарыстоўваючы палачкі рознага колеру і даўжыні.
"Складзі ўзор"
Абсталяванне: тое ж і ўзор-схема-малюнак.
Дзеці, стоячы басанож, пальцамі ног складаюць ўзор па ўзоры і схеме.
"Малюем пэндзлем"
Абсталяванне: папера, гуаш, пэндзаль.
Дзеці бяруць пальцамі нагі пэндзаль, набіраюць гуаш і малююць сонейка (ягадку, дрэва, агароджу, дом, машыну і іншае).
"Злаві рыбку"
Абсталяванне: таз з вадой, прадметы, якія плаваюць (коркі), каменьчыкі.
Методыка правядзення: у таз з вадой апускаюцца каменьчыкі і коркі, дзеці пальцамі ног "ловяць рыб" (коркі).
"Знайдзі скарб"
Абсталяванне: таз з вадой, дробныя каменьчыкі і любы прадмет, які адрозніваецца ад камянёў формай і велічынёй. Дзіця становіцца ў таз з вадой і, перабіраючы каменьчыкі, шукае схаваны прадмет.
"Мыццё"
Абсталяванне: хустачкі (сурвэткі).
На падлозе перад дзецьмі хустачкі. Пальцамі ног дзеці збіраюць хустачку ў гармонік і адпускаюць 2 разы (сціраюць). Затым бяруць хустачку за край, падымаюць і апускаюць яе (палошчуць) і зноў збіраюць у гармонік (адціскаюць) і вешаюць хустачку сушыцца.
Практыкаванні для правільнай паставы ў дзяцей
Правільная пастава - гэта натуральнае становішча цела, пры якім пазваночнік выцягнуты, лапаткі зведзены і размяшчаюцца на адным узроўні, плечы распраўлены, жывот падцягнуць, патыліца імкнецца ўверх, а падбародак і грудны квадрат пададзеныя трохі наперад. Парушэнні паставы вядуць да такіх праблем са здароўем:
- скаліёз;
- слабасці цягліцавых тканін;
- грыжа;
- павышаны траўматызм;
- болі ў спіне, шыі, паясніцы і ніжніх канечнасцях;
- парушэнняў работы многіх сістэм арганізма з прычыны змены размяшчэння органаў;
- хуткай стамляльнасці;
- дрэннае фізічнае і псіхічнае самаадчуванне.
Калі прывучыць дзяцей да заняткаў фізічнай культурай для паставы з ранняга ўзросту, тады можна пазбегнуць многіх праблем са здароўем у будучыні. Навукова даказана, што дзеці, якія рэгулярна займаюцца плаваннем, бегам, танцамі (або любымі іншымі фізічнымі нагрузкамі нават у хатніх умовах) значна радзей сваіх малаактыўных аднагодкаў пакутуюць хранічнымі захворваннямі.
З таго моманту, як дзіця змяняе дзейнасць з гульнявой на пераважна вучэбнай, сачыць за правільнасцю яго паставы трэба вельмі ўважліва. Сістэматычнае выкананне комплексу практыкаванняў для паставы аказвае спрыяльны ўплыў на дзіцячы арганізм:
* служыць прафілактыкай скрыўлення пазваночніка;
* умацоўвае цягліцавыя тканіны;
* насычае органы кіслародам;
* паляпшае метабалізм;
* дапамагае справіцца з фізіялагічнымі праблемамі росту.
Сумесныя з дзіцем заняткі фітнесам для паставы і ўмацавання спіны будуць карысныя і дарослым, і стануць выдатным сямейным спосабам правядзення часу. Тым больш, што практычна ўсе практыкаванні для пазваночніка і спіны простыя, але вельмі эфектыўныя. Можна выконваць іх усё адразу за адну трэніроўку, але лепш, апрабаваўшы ўсе элементы, згрупаваць ўпадабаныя трэніровачныя рухі і раўнамерна размеркаваць іх на некалькі заняткаў. Такім чынам, нагрузка на арганізм дзіцяці не апынецца занадта моцнай, але будзе сістэматычнай і рэгулярнай.
Комплекс практыкаванняў для правільнай паставы
Дадзены комплекс практыкаванняў накіраваны на падтрыманне правільнай паставы ў дзяцей і служыць прафілактыкай скрыўлення пазваночніка. У яго ўваходзяць такія трэніровачныя элементы:
- Легчы на жывот на падлогу, верхнія канечнасці выцягнуць перад сабой далонямі ўніз. Затым адначасова прыпадняць верхнія і ніжнія канечнасці, прагнуўшыся ў паясніцы. Зафіксаваць цела ў такім становішчы на 3 секунды, вярнуцца ў пачатковую пазіцыю і расслабіцца. Паўтарыць практыкаванне 5 разоў.
- Зыходная пазіцыя тая ж. Упіраючыся далонькамі ў падлогу, дзіця павінна падняць верх корпус як мага вышэй, прагнуцца ў спіне і пацягнуцца ўверх. Адчуўшы працу цягліц спіны, вярнуцца ў зыходнае становішча і расслабіцца.
- Усё гэтак жа лежачы на жываце, змясціць далоні да падбародка, затым развесці рукі ў бакі рухам, якія імітуюць працу канечнасцяў ад сябе пры плаванні. Сагнуць локці, вярнуць верхнія канечнасці да падбародка, пакласці на далоні падбародак і адпачыць. Гэта трэніравальны рух комплексу практыкаванняў эфектыўна прапрацоўвае цягліцы шыі, спіны, плечавага пояса і верхніх канечнасцяў.
- Перавярнуцца на спіну. Падняць ніжнія канечнасці на 20 см ад паверхні падлогі, прыціснуўшы паясніцу да падлогі і ўпершыся ў яго рукамі. Выканаць нагамі 10 кругавых рухаў наперад, падобных на кручэнне педаляў веласіпеда. Апусціць ніжнія канечнасці, адпачыць на працягу 10 секунд і паўтарыць практыкаванне, круцячы ўяўныя педалі назад столькі ж разоў.
- Лежачы на спіне, прыціснуць верхнія канечнасці да тулава, а ніжнія падняць на адлегласці 20-30 см ад падлогі і на вазе павольна развесці ногі максімальна шырока ў бакі. У такой позе далічыць да трох і вярнуцца ў пачатковую пазіцыю. Не спяшаючыся выканаць 10 паўтораў.
- Гэта практыкаванне выконваецца стоячы. Трэба прыціснуць сагнутыя локці да корпуса, далоні пакласці на плечы, дакрануўшыся вялікімі пальцамі перадплеччаў і растапырыўшы астатнія пальцы, галаву трохі адхіліць таму. Далей неабходна вывесці локці наперад, да іх судотыку, а галаву нахіліць і пакласці на зведзеныя локці, каб адчуць напружанне цягліц шыі. Затрымацца ў такой позе на 5 секунд і павольна вярнуцца ў зыходную пазіцыю.
Падобныя трэніровачныя рухі падыдуць у якасці самастойных заняткаў фітнесам для паставы, а таксама для зарадкі ў перапынках паміж заняткамі. Такі рэжым - выдатная прафілактыка парушэнняў апорна-рухальнага апарата і выдатная падтрымка паставы.
https://yandex.ru/health/turbo/articles?id=7467
Фізічная актыўнасць - аснова прафілактыкі лішняй вагі ў дзяцей
Лішняя вага (атлусценне) - гэта наяўнасць у арганізме залішняй тлушчавай тканіны, што ў значнай ступені зніжае ўзровень рухальнай актыўнасці, парушае тапаграфію целаскладу, пагаршае дзейнасць сардэчна-сасудзістай сістэмы. Пры атлусценні ўзрастае статычная нагрузка на апорна-рухальны апарат, у сувязі, з чым у дзяцей узнікаюць парушэнні паставы, плоскаступнёвасць, юнацкі астэахандроз, захворванні суставаў. На фоне атлусцення можа развіцца цукровы дыябет, захворванне нырак.
У дзяцей часцей сустракаецца атлусценне з прычыны залішняга харчавання і абмежаванай рухальнай актыўнасці. Вялікую ролю адыгрывае спадчынны фактар. Для дыягностыкі атлусцення праводзіцца агляд дзіцяці, гутарка з ім і яго бацькамі, а па неабходнасці – дадатковыя метады абследавання, якія прызначае педыятр.
Фізічныя практыкаванні з’яўляюцца асновай прафілактыкі атлусцення ў дзяцей. Яны павышаюць акісляльна-аднаўленчыя працэсы і энергазатраты, стымулюючы абмен рэчываў, дапамагаюць знізіць масу цела, павысіць фізічную працаздольнасць, садзейнічаюць нармалізацыі тлушчавага і вугляводнага абмену. Выкарыстоўваецца мноства форм рухальнай актыўнасці: ранішняя гігіенічная гімнастыка, заняткі па фізічнай культуры ў дзіцячым садзе, плаванне, хада на лыжах, язда на веласіпедзе, дазаваная хада, спартыўныя і рухомыя гульні, турызм і г. д.
Штодзённае выкананне 10-12 энергічных практыкаванняў ранішняй гігіенічнай гімнастыкі выдатна актывізуе дзейнасць жыццёва важных сістэм арганізма і фарміруе патрэбу да актыўных заняткаў фізічнымі практыкаваннямі. Два разы на тыдзень у другой палове дня карысна займацца плаваннем у басейне па 25-30 хвілін.
Выкананне практыкаванняў на цягавітасць (пасля практыкаванняў на гнуткасць, практыкаванняў хуткаснага характару, і хуткасна-сілавых практыкаванняў) асабліва спрыяе зніжэнні вагі цела дзяцей, якія пакутуюць атлусценнем, з прычыны ўзмоцненага расходу вугляводаў і актывізацыі энергетычнага забеспячэння за кошт расшчаплення тлушчаў.
Заняткі лячэбнай гімнастыкай павінны быць працяглымі, руху выконвацца з вялікай амплітудай пры гэтым у працу залучаюцца буйныя цягліцавыя групы, выкарыстоўваюцца махі, кругавыя руху ў буйных суставах, практыкаванні для тулава, бег, скачкі, практыкаванні з прадметамі.
Пры вызначэнні дазавання фізічнай нагрузкі ў любых формах фізічнай актыўнасці варта арыентавацца на функцыянальныя магчымасці арганізма дзіцяці, у прыватнасці сардэчна-сасудзістай сістэмы.
Прыкладны комплекс практыкаванняў лячэбнай гімнастыкі пры атлусценні ў дзяцей.
- Зыходнае становішча - стоячы, трымаем рукі на поясе. Выконваем павароты тулава налева-направа (5-6 разоў на кожны бок);
- Зыходнае становішча - стоячы, рукі распраўляем ў бакі. Нахіляючыся наперад і ў бок, дастаньце левай рукой правае калена, а правай рукой – левае. У далейшым, пры выкананні гэтага практыкаванні, дастаць неабходна да пальцаў ног. Выканаць 8-10 разоў.
- Зыходнае становішча - стоячы, рукі ў замок за галавой. Выконвайце кручэнне тулавой направа-налева па 10 разоў.
- Зыходнае становішча - легчы на падлогу, рукі выпрастаны ўздоўж тулава. Па чарзе падымаць ногі вертыкальна ўверх, затым — прыціскаць калена да жывата рукамі. Выканаць па 5-6 разоў на кожную нагу.
- Зыходнае становішча - легчы на падлогу, рукі ўздоўж тулава. Выконваць нагамі рухі, якія імітуюць язду на веласіпедзе, пасля чаго, практыкаванне – «нажніцы».
- Зыходнае становішча - легчы на падлогу, рукі ў замок за галаву. Падымаць корпус у становішча “седзячы”. Выканаць 3-5 разоў.
- Зыходнае становішча - седзячы на падлозе з выцягнутымі нагамі. Нахіляцца наперад, спрабуючы дастаць пальцы ног рукамі, а калені - галавой. Зрабіць 6-8 разоў.
- Зыходнае становішча - стоячы, рукі выцягнутыя ўздоўж тулава. Зрабіць ўдых - павольна падняцца на мыскі на ўдыху, на выдыху – апусціцца на пяткі, пры гэтым злёгку прысеўшы і не адрываючы пяткі ад падлогі. Паўтарыць 10 разоў.
- Зыходнае становішча - стоячы. Выканаць у павольным тэмпе прысяданні. Паўтарыць 7-10 раз.
- Зыходнае становішча - стоячы. Ходзьба з высокім узняццем каленяў (на працягу 1 хвіліны).
https://ocmp.belzdrav.ru/nashi/index.php?ELEMENT_ID=22765