Часопіс для бацькоў "Ліда - горад майго дзяцінства"

Кансультацыя "Азнаямленне выхаванцаў са сваёй малой Радзімай – аснова фарміравання нацыянальнай самасвядомасці"

У сучасных умовах, калі адбываюцца глыбокія змены ў жыцці грамадства, адным з галоўных напрамкаў у педагагічнай працы з дзецьмі становіцца патрыятычнае выхаванне: фарміраванне ў дзіцяці асноў нацыянальнага самасвядомасці, цікавасці да нацыянальнай культуры і традыцый з дапамогай адраджэння страчаных каштоўнасцяў, пагружэння ў вытокі нацыянальнай культуры.
Далучэнне падрастаючага пакалення да нацыянальнай культуры, звычаяў і традыцый роднага краю, да маральна-эстэтычных каштоўнасцей свайго народа павінна ажыццяўляцца на ўсіх ступенях навучання і выхавання, асаблівае значэнне пры гэтым трэба надаваць дашкольнаму ўзросту. Менавіта ў гэтым узросце, у першыя гады жыцця, працэсе сацыялізацыі асобы адбываецца інтэнсіўнае фарміраванне эмацыянальна-каштоўнасных, станоўчых адносін дзіцяці да культуры, да сваёй роднай мовы, людзей.
 Вучэбная праграма дашкольнай адукацыі ставіць наступныя задачы:

усведамленне сваёй прыналежнасці да грамадства ў цэлым;

выхоўваць патрыятычныя пачуцці, пачуцці любові да роднага краю і гонару за яго, выхоўваць маральныя якасці беларусаў: дабрыню, спагадлівасць, працавітасць, гасціннасць, сумленнасць;

фарміраваць уяўленні аб культурных каштоўнасцях, аб тым, як жывуць людзі ў Рэспубліцы Беларусь, як дапамагаюць адзін аднаму, аб дзяржаўных і народных святах, славутых мясцінах роднага горада, сталіцы рэспублікі, сваёй Радзімы.

чсчМенавіта знаёмства з малой Радзімай, прывіццё любові да роднага краю, яго прыродзе з'яўляецца сродкам фарміравання патрыятычных пачуццяў і развіцця духоўнасці.
 Адным са сродкаў уздзеяння на асобу дзіцяці з'яўляецца азнаямленне з славутасцямі роднага горада. Горад Ліда, са сваёй багатай гісторыяй, прыгожымі месцамі, помнікамі архітэктуры з'яўляецца адным з крыніц у фарміраванні ў дзяцей маральна – патрыятычных пачуццяў. У малодшых групах вядзецца назіранне за помнікамі архітэктуры, якія знаходзяцца на бліжэйшых вуліцах, гутаркі аб тым, хто яны такія, як яны праславілі горад. У сярэдняй групе праводзяцца заняткі па знаёмству з галоўнай славутасцю горада Лідскім замакам, помнікамі архітэктуры на гэтых плошчах праз разгляданне выяў славутасцей на карцінах, мэтавых прагулак, прагляду прэзентацый, фільмаў, праз чытанне мастацкай літаратуры. Асноўная мэта гэтых заняткаў – выклікаць у дзяцей пачуццё захаплення прыгажосцю роднага горада.
У старшых групах дзеці знаёмяцца з гісторыяй роднага горада: чаму горад узнік менавіта на гэтым месцы, растлумачыць назву горада і самых старажытных вуліц, расказаць аб заснавальніках горада, паказаць рэпрадукцыю помнікаў, архітэктурных будынкаў, храмаў, Палаца культуры. Праводзяцца экскурсіі па горадзе разам з педагогамі і бацькамі на месца адпачынку гараджан, наведваецца музей.
Знаёмячы дзяцей з родным горадам, неабходна памятаць, што гісторыя горада - гэта і гісторыі краіны. Таму дзецям можна расказаць і пра гісторыю Беларусі.
Патрыятычнае выхаванне дашкольнікаў немагчыма без супрацоўніцтва з бацькамі, якія перадаюць любоў да сваёй малой радзімы сваім дзецям.

Арганізацыя работы па патрыятычнаму выхаваню праз рэалізацыю адукацыйнай вобласці “Дзіця і грамадства” вучэбнай праграмы дашкольнай адукацыі

Другая малодшая група (3-4 гады)

У гэтай групе не варта праводзіць заняткі па азнаямленню з горадам і даваць звесткі аб яго гісторыі. З малодшымі дашкольнікамі пачынаем азнаямленне з назірання бліжэйшых вуліц. Вуліцы доўгія, на іх шмат дамоў. У кожнага дома нумар. Да канца года дзеці павінны ведаць вуліцу, дом, нумар кватэры (гэтаму павінны навучыць дзяцей бацькі, праца выхавальнікаў з бацькамі). Дарослыя звяртаюць увагу дзяцей на святочна упрыгожаныя вуліцы, праспекты (сцягі, каляровыя агеньчыкі, гірлянды).

23bc38544ef3325df7beea9cf42ab4a0


На мэтавых прагулках выхавальнікі абавязкова распавядаюць аб вялікім прыгожым родным горадзе: хай дзеці здзівяцца вялікім і маленькім дамоў, пабудоў розных канструкцый, розных стыляў архітэктуры. Педагог тлумачыць, што ў горадзе жывуць гараджане, якія наводзяць парадак на вуліцах горада, высаджваюць дрэвы, фарбуюць лавачкі.
Вы таксама - маленькія гараджане, таму павінны рабіць усё, каб наш горад быў чыстым і прыбраным: абгорткі ад цукерак і марожанага кідаць у кантэйнер для смецця, не ламаць галінкі і не рваць кветкі.
Пасля назіранняў дзецям прадастаўляецца магчымасць замацаваць у прадуктыўнай дзейнасці свае ўражанні аб горадзе: маляванне, аплікацыя, святочнае ўпрыгожванне горада, будаўніцтва вуліц і мадэлі машын.
У малодшай групе асаблівую ўвагу надаюць рабоце з бацькамі. Можна на шырмы або ў кутку распранальні, на сценах калідора (аформіць інфармацыйны стэнд для бацькоў, дзе размясціць парады і рэкамендацыі, звярнуцца да бацькоў з такімі просьбамі.)
«Разумныя таты і добрыя мамы, гуляючы з дзецьмі па горадзе, пакажыце і раскажыце, чым прывабны наш горад, звярніце ўвагу на прыгажосць будынкаў, паркаў, цэркваў».
«Прывучайце дзяцей да правільнага пераходу скрыжавання. Звярніце іх увагу на тое, хто прыводзіць у парадак горад. Паназірайце за працай дворніка, ліфцёра. Сваім паводзінамі годнага гараджаніна пакажаце прыклад дзецям».

Сярэдняя група

Большая частка працы па азнаямленню з горадам праходзіць па-за заняткаў. Выхавальнік групы складае сацыяльны партрэт дашкольнай установы і вядзе працу адпаведна таму, якія аб'екты знаходзяцца паблізу дзіцячага саду: здзяйсняе мэтавыя прагулкі з дзецьмі па бліжэйшых вуліцах; арганізуе назіранне за гараджанамі, іх працай па добраўпарадкаванні горада, за машынамі на вуліцах, як яны дапамагаюць жыць чалавеку ў вялікім горадзе (хуткая дапамога, пажарная машына, палівальнай, мусороуборочная, хлебная, малакавоз, прадуктовая машына).
Яшчэ адзін выгляд дзейнасці - гэта чытанне мастацкай літаратуры аб гістарычных падзеях, аб народным гераізм.
Вялікае значэнне маюць гутаркі: дзе яны пабывалі, што ведаюць аб горадзе.
У задачу педагога па патрыятычнаму выхаванню ўваходзіць прыцягненне бацькоў да мэтавых прагулак з дзецьмі, азнаямленне з галоўнымі славутасцямі горада. Апавяданні бацькоў аб тым, каб горад быў прыбраным і ўтульным, пакідаюць глыбокі след у душы дзіцяці, прышчапляюць клапатлівае і участливое стаўленне да родных мясцінах.

d0991ec64adcb21f852b58d427e2761f


Выхавальнік праводзіць заняткі па азнаямленню з галоўнымі славутасцямі горада, асноўная мэта якіх: выклікаць у дзяцей пачуццё захаплення прыгажосцю горада, падкрэсліць, што ўсё навокал створана рукамі чалавека вельмі даўно, але народ памятае імёны тых майстроў, хто стварыў, ляпіў, тварыў: пазнаёміць дзяцей з паняццямі горад і сяло, высветліць, чым адрозніваюцца горад ад вёскі (транспартам, дамамі і працай людзей), як дапамагаюць горад і сяло адзін аднаму; паказаць дзецям родны горад як горад-прыгажун, горад-працаўнік.
Знаёмім з горадам-прыгажуном (вельмі зялёны горад, набярэжная і г. д.).

Старшая група

Родны горад... Трэба паказаць дзіцяці, што родны горад слаўны сваёй гісторыяй, традыцыямі, славутасцямі, помнікамі, лепшымі людзьмі.
Дыяпазон аб'ектаў, з якімі знаёмяць старэйшых дашкольнікаў, пашыраецца - гэта раён і горад у цэлым, яго славутасці, гістарычныя месцы і помнікі. Дзецям тлумачаць, у гонар каго яны ўзведзеныя. Старэйшы дашкольнік павінен ведаць назву свайго горада, сваёй вуліцы, прылеглых да яе вуліц, а таксама ў гонар каго яны названыя. Яму тлумачаць, што ў кожнага ёсць родны дом і горад, дзе ён нарадзіўся і жыве. Для гэтага неабходныя экскурсіі па горадзе, на прыроду, назіранні за працай дарослых, дзе кожны дзіця пачынае ўсведамляць, што праца аб'ядноўвае людзей, патрабуе ад іх зладжанасці, узаемадапамогі, веды сваёй справы. І тут вялікае значэнне набывае знаёмства дзяцей з народнымі промысламі горада, народнымі ўмельцамі.

128b793020f80c8dba13f44ec0a1e097
Выхоўваючы ў дзяцей любоў да свайго горада, неабходна падвесці іх да разумення, што іх горад - часціца Радзімы, паколькі ва ўсіх месцах, вялікіх і маленькіх, ёсць шмат агульнага.
Планаванне дадзенай працы найбольш мэтазгодна па наступных тэмах: «Мая сям'я», «Мая вуліца», «Мой дзіцячы сад»
Абавязкова наведванне міні-музея «Беларуская хатка», які знаходзіцца ў дзіцячым садзе, а таксама Лідскага гісторыка - мастацкага музея. Менавіта ў музеях для дзіцяці адкрываецца магчымасць першага пранікнення ў гісторыю быту роднага горада, пашыраюцца магчымасці падачы інфармацыі з дапамогай гульні (праз домовенка Кузю, герояў казак і г. д.).
Не менш важным умовай далучэння дзяцей да гісторыі роднага горада з'яўляецца цесная ўзаемасувязь з бацькамі. Дакрананне да гісторыі сваёй сям'і выклікае ў дзіцяці моцныя эмоцыі, прымушае суперажываць, уважліва ставіцца да памяці мінулага, да сваіх гістарычных каранёў. Узаемадзеянне з бацькамі па дадзеным пытанні спрыяе асцярожнаму стаўленню да традыцый, захаванню вертыкальных сямейных сувязяў, спрыяе выхаванню ў дзяцей любові да роднага гораду. Усё, што здзяйсняецца ў горадзе, праз душу і вашу думку павінна прыходзіць да дзяцей, - гэту запаведзь А. С. Макаранка неабходна выкарыстоўваць пры працы выхавальніка і з дзецьмі, і з іх бацькамі.
Вялікае значэнне маюць сямейныя экскурсіі па горадзе, наведванне з бацькамі асобных прадпрыемстваў і ўстаноў горада. Вынікі такіх экскурсій могуць быць выяўленыя ў фотавыставе, сумесным з дзіцем выступе або знятым фільме. Не менш цікава правесці «міні-даследаванне». Прычым выхавальнік разам з бацькамі павінен выбраць і вызначыць тэму даследавання, разумна абмяжоўваючы яе «тэрытарыяльныя» і «часовыя рамкі», напрыклад даследаванне не гісторыі горада наогул, а гісторыі вуліцы (на якой знаходзіцца дзіцячы сад або жывуць дзеці), або мінулага дома і лёсаў яго жыхароў, гісторыі шевствующего прадпрыемствы і г. д.
Задача педагога - адабраць з масы ўражанняў, якія атрымліваюцца дзіцем, найболей даступныя яму: прырода і свет жывёл дома (дзіцячага саду, роднага горада); праца людзей, традыцыі, грамадскія падзеі і г. д. Прычым эпізоды, да якіх прыцягваецца ўвага дзяцей, павінны быць яркімі, вобразнымі, пэўнымі, якія выклікаюць цікавасць. Таму, пачынаючы працу па выхаванні любові да роднага горада, педагог абавязаны сам яго добра ведаць. Ён павінен прадумаць, што мэтазгодна паказаць і распавесці дзецям, асабліва вылучыўшы найболей характэрнае для дадзенага горада.

Мой горад Ліда

Маральна-патрыятычнае выхаванне дашкольніка ў сям'і

«Выхаванне любові да роднага краю, да роднай культуры, да роднага горада, да роднай мовы – задача першараднай важнасці, і няма неабходнасці гэта даказваць. Але як выхаваць гэту любоў? Яна пачынаецца з малога - з любові да сваёй сям'і, да сваёй хаты. Пастаянна пашыраючыся, гэтая любоў да роднага пераходзіць у любоў да сваёй дзяржавы, да яе гісторыі, яе мінулага і сучаснасці, а затым да ўсяго чалавецтва».
Акадэмік Д.С.Ліхачоў

 

Дашкольны ўзрост - падмурак агульнага развіцця дзіцяці, стартавы перыяд усіх высокіх чалавечых пачаткаў. Захаваць "чалавечае" ў нашых дзецях, закласці маральныя асновы, якія зробяць іх больш устойлівымі да непажаданых уплываў, вучыць іх правілам зносін і ўменню жыць сярод людзей - вось галоўныя ідэі выхавання маральна-патрыятычных пачуццяў у дашкольнікаў.
Самае вялікае шчасце для бацькоў - выгадаваць здаровых і высокамаральных дзяцей.

МалюнакЗдаўна вядзецца спрэчка, што важней у станаўленні асобы: сям'я ці грамадскае выхаванне (дзіцячы сад, школа, іншыя адукацыйныя ўстановы). Адны вялікія педагогі схіляліся на карысць сям'і, іншыя аддавалі першынство грамадскім установам.
Так, Я.А. Каменскі назваў матчынай школай тую паслядоўнасць і суму ведаў, якія атрымлівае дзіця з рук і вуснаў маці. Урокі маці - без перамен у раскладзе, без выхадных і канікулаў. Чым больш вобразным і асэнсаваным становіцца жыццё дзіцяці, тым шырэйшае кола матчыных клопатаў. Я.А. Каменскага паўтарае іншы педагог-гуманіст І.Г. Песталоцы: «…сям'я - сапраўдны орган выхавання, яна вучыць справай, а жывое слова толькі дапаўняе і, падаючы на ​​разараную жыццём глебу, яно робіць зусім іншае ўражанне».
У аснове новай канцэпцыі ўзаемадзеяння сям'і і дашкольнай установы ляжыць ідэя аб тым, што за выхаванне дзяцей нясуць адказнасць бацькі, а ўсе іншыя сацыяльныя інстытуты закліканы дапамагчы, падтрымаць, накіраваць, дапоўніць іх выхаваўчую дзейнасць. 

Зыходзячы з гэтага, маральна-патрыятычнае выхаванне ўключае цэлы комплекс задач:
- выхаванне ў дзіцяці любові і прыхільнасці да сваёй сям'і, дома, дзіцячага сада, вуліцы, горада;
- фарміраванне беражлівых адносін да прыроды і ўсяго жывога;
- выхаванне павагі да працы;
- развіццё цікавасці да народных традыцый і промыслаў;
- фарміраванне элементарных ведаў аб правах чалавека;
- пашырэнне ўяўленняў аб гарадах Беларусі; сваім горадзе;
- знаёмства дзяцей з сімваламі дзяржавы (герб, сцяг, гімн);
- развіццё пачуцця адказнасці і гонару за дасягненні краіны;
- фарміраванне талерантнасці, пачуцця павагі да іншых народаў, іх традыцый.

Гэтыя задачы вырашаюцца ва ўсіх відах дзіцячай дзейнасці ва ўмовах дашкольнай установы: пры непасрэдна-адукацыйнай дзейнасці, у гульнях, у працы, на прагулцы, у побыце, выхоўваючы ў дзіцяці не толькі патрыятычныя пачуцці, але і фарміруючы яго ўзаемаадносіны з дарослымі і аднагодкамі.

Як жа далучыць дзяцей да маральна-патрыятычнага выхавання?

1. Раскажыце, што сям'я і дом - гэта вельмі важныя каштоўнасці ў жыцці кожнага чалавека. Раскажыце аб традыцыях сваёй сям'і, сваіх блізкіх сяброў. Прапануйце дзіцяці спачатку пабудаваць хату з канструктара, драўляных кубікаў. Калі дом пабудаваны, пагуляйце разам з дзіцем у «наваселле», размясціце лялек, зайчыкаў, мішак. Паглядзіце, ці трывала пабудаваны дом, ці прыгожы, ці зручны для жылля. 

2. Знаёмства дашкольнікаў з родным горадам з'яўляецца няпростай задачай, таму што маленькаму дзіцяці цяжка ўявіць прыладу вялікага горада, гісторыю яго ўзнікнення, славутасці. Расказвайце дзіцяці спачатку пра сям'ю, вуліцу пражывання, потым пра дзіцячы сад, мікрараён, затым пра горад, краіну.

Дашкольнікі вельмі рана пачынаюць праяўляць цікавасць да гісторыі краіны, краю. Арганізуйце экскурсіі ў музей, да помнікаў горада, раскажыце пра цяжкае жыццё ў ваенны час, адсутнасць ежы, і пра тое, як шануюць памяць загінуўшых.


3. Прывучайце дзіця беражліва ставіцца да рэчаў, цацак, кніг. Растлумачце яму, што ў кожную рэч укладзена праца многіх людзей. Паспрабуйце развіваць цікавасць да зместу кнігі. Схадзіце з дзіцем у бібліятэку і паглядзіце, як там захоўваюць кнігі. Гульнявы ​​прыём "як у бібліятэцы" дапаможа прывучыць дзіця да беражлівых адносін да кнігі.

4. Выхоўвайце ў дзіцяці паважліва-беражлівыя адносіны да хлеба. Паназірайце за тым, як прывозяць і разгружаюць хлеб. Раскажыце, як вырошчваюць хлеб, колькі працы ў яго ўкладзена.

5 . Раскажыце дзіцяці аб сваёй працы: што вы робіце, якую карысць прыносіць вашу працу людзям, Радзіме. Раскажыце, што вам падабаецца ў вашай працы.

6. Гульня вучыць назіральнасці, дапамагае фарміраваць уяўленні аб навакольным. Вяртаючыся з дзіцем з дзіцячага сада, прапануйце яму пагуляць у гульню «Хто больш заўважыць цікавага?», «Давай расказваць адзін аднаму, хто больш заўважыць цікавага на нашай вуліцы. Я бачу, што машыны прыбіраюць вуліцу. А што ты бачыш?». Дома прапануйце дзіцяці намаляваць, што найбольш спадабалася. 

7. Любоў да Радзімы - гэта і любоў да прыроды роднага краю. Зносіны з прыродай робяць чалавека больш чулым, спагадным. Праязджаючы міма палёў, садоў, лясоў нашага краю, спыніцеся, раскажыце пра тое, што зямля Белаусі вельмі ўрадлівая, шмат разнастайных культур растуць на ёй і даюць добрыя ўраджаі. 

У маральна-патрыятычным выхаванні вялікае значэнне мае прыклад дарослых, асабліва ж блізкіх людзей. На канкрэтных фактах з жыцця старшых членаў сям'і (дзядуляў і бабуль, удзельнікаў Вялікай Айчыннай вайны, іх франтавых і працоўных подзвігаў) неабходна прывіць дзецям такія важныя паняцці, як "доўг перад Радзімай", "любоў да Айчыны", "працоўны подзвіг", "беражлівыя адносіны да хлеба» і г.д. Важна падвесці дзіця да разумення, што мы перамаглі таму, што любім сваю Айчыну, Радзіма шануе сваіх герояў, якія аддалі жыццё за шчасце людзей. Іх імёны ўвекавечаны ў назвах гарадоў, вуліц, плошчаў, у іх гонар узведзены помнікі.

Дадзеныя задачы вырашаюцца ва ўсіх відах дзіцячай дзейнасці: на занятках, у гульнях, у працы, у побыце - бо выхоўваюць у дзіцяці не толькі патрыятычныя пачуцці, але і фарміруюць яго ўзаемаадносіны з дарослымі і аднагодкамі.

Такім чынам, падводзячы вынікі можна сказаць, што маральна-патрыятычнае выхаванне дашкольнікаў з'яўляецца найважнейшай часткай агульнага выхавання маладога пакалення, і вы, паважаныя бацькі, здольныя выхаваць годнага Чалавека!

Прэзентацыя "У майстэрні майстра-ганчара"

Забава для старшай групы "Мой любімы горад"

Цель: Формирование у детей патриотических чувств, толерантности и качеств, необходимых для успешной социальной адаптации, через изучение особенностей родного города и его истории. Воспитание любви и интереса к родному городу, расширение кругозора.

Задачи:

Обучающая: Закрепление через разные виды деятельности представление детей о городе Лида, достопримечательностях, людях.

Развивающая: Развивать нравственно-патриотические качества: гордость, гуманизм, желание сохранять и приумножать богатства города, воспитывать уважение к труду лидчан, создающих красивый город; развивать связную речь детей, обогащать словарный запас. Способствовать развитию памяти, мышления.

Воспитательная: Воспитывать чувства любви и гордости к своей малой родине; воспитывать доброе, уважительное отношение к своему городу, улицам, памятникам.

Предварительная работа: Беседы с детьми о городе; рассматривание фотографий старого и нового города; экскурсии по улицам города, к обелиску, в краеведческий музей, библиотеку и т.д.; разучивание песен, стихов, частушек, танцев, обучение игре на детских музыкальных инструментах.

Материал и оборудование: Музыкальный репертуар для танца ; песни о городе, Беларуси; фотографии города и к ним рисунки с контурами зданий; жёлтый круг и к нему лучики; голуби и платки для танца; посылка; медали; ключ от города; детски е музыкальные инструменты; мольберты(2шт);

(Под музыку дети входят зал)

Звучит «Гимн Лиды». (стоят на месте)

Ведущий: Ребята, скажите, что мы называем Родиной?

Дети. Место, где родились, живем, ходим в детский сад, где живут наши мамы, папы, друзья.

Ведущий: Каждый человек любит свою родину, город, в котором он живет. Любить можно только то, что хорошо знаешь. Чем больше мы будем знать о своем родном городе, тем больше будем его любить.

- Наша встреча сегодня посвящена одному городу. Как вы думаете, какому городу?

Дети. Городу Лида.

Ведущий: Мы любим его, радуемся его процветанию, гордимся выдающимися людьми. Послушайте, как поэты воспевают наш город в своих стихотворениях.

1-й ребенок:

Тебя назвали именем девичьим

И, видимо, мой город, неспроста,

Во всем твоем размахе и величии

Видна девичья стать и красота.

2-й ребенок:

В любом краю, везде, где я бы ни был,

Я в памяти, как талисман храню

Мой город белорусский, город Лида,

Мою любовь и колыбель мою.

3-й ребенок:

Когда шагаю по твоим аллеям,

Я думаю, глядя в твой небосвод:

Нет города прекрасней и милее,

Цветущего, как ты, из года в год.

4-й ребенок:

И сколько б о тебе не пелось песен,

О имени твоем и о судьбе,

В том мире, что огромен так и тесен,

Ты сам, мой город, песня о себе.

 Песня «Мой город»

1.Я люблю свой милый город,

Хоть недавно в нём живу.

Я встречаю с ним рассветы

И любуюсь на зарю.

Улыбаюсь я прохожим

По дороге в детский сад

И меня наверно тоже,

Каждый видеть очень рад.

Припев:

Знаю я почти с пелёнок-

Город юн своей душой.

Это я пока ещё ребенок,

Он же вон какой большой!

2.Я завидую, признаюсь,

Что растёт он в высоту.

Только я не огорчаюсь,

Вот поем и подрасту.

Я от всех спешу сказать

что наш город лучше всех!

От себя хочу добавить:

Я люблю тебя, родной!

Припев:

Знаю я почти с пелёнок-

Город юн своей душой.

Это я пока ещё ребенок,

Он же вон какой большой

Проигрыш

припев:

Знаю я почти с пелёнок-

Город юн своей душой.

Это я пока ещё ребенок,

Он же вон какой большой

Он же вон какой большой

(садятся на места)

(Раздается стук в дверь. Входит почтальон Печкин. В руках у него посылка). Оглядывается, замечает  детей.

Печкин. Это город Лида?

Дети. Да, Лида.

Печкин. Улица Сосновая,13?

Дети. Да.

Печкин. Детский сад «Пролеска»?

Дети. Да.

Печкин. Старшая группа?

Дети. Да, старшая группа.

Печкин. Вам пришла посылка, давайте ваши документы.

Дети. У нас нет документов.

Печкин. Тогда я вам посылку не отдам, потому что у вас нету документов. Так положено: - вы мне показываете документы, а я вам отдаю посылку. Я к вам каждый день приходить буду. А без документов посылку не отдам.

(Поворачивается, собирается уходить).

Ведущий:(старается задержать его) - Почтальон Печкин, подождите, пожалуйста. Вы ведь с дороги устали, посидите, отдохните. Мы Вас чаем угостим. (Воспитатель обращается к детям) Мы, может быть, что-нибудь  придумаем. (Воспитатель обращается к Печкину) - Послушайте, Печкин. Вы в нашем городе недавно? Печкин. Да, вот только что приехал, на велосипеде.

Ведущий: Посиди, попей чаю, отдохни. А дети тебе расскажут о нашем  городе.

Печкин. А чаю мне дадите с конфетами?

Ведущий: Непременно. Самые  лучшие конфеты, с самым лучшим чаем.

(Усаживает Печкина за стол, подается чай с конфетами.)

Печкин. Интересно мне о вашем городе послушать, я чайку попью, и заодно придумаю какие – нибудь испытания для вас, чтоб посылку вам отдать. Если пройдете, мои испытания отдам вам посылку, а если нет, то ищите документы, без них вам посылки не видать.

Ведущий: Попей, посиди , послушай стихи о нашем городе.

(Стихи детей)

    1-й ребенок:

Словно узенькая змейка

Средь дубрав и средь полей

Убегает вдаль Лидейка-

Речка юности моей.

Не река, а просто речка,

Маловодка, не видна.

Где зигзагом, где колечком

Расплескалась в жизнь она.

   2-й ребенок:

По тихим площадям пройду,

Как местный житель,

У крепости ночной немного постою.

Мой городок уснул, мой город-долгожитель,

Созвездия огней твои я узнаю.

А вы видали Лиду? Да, конечно!

Лесной миниатюрный городок.

Года, века текут над ней беспечно,

Печаль, не запасая впрок.

    3-й ребенок:

Любімая Ліда,

Цудоўная Ліда-

Пявучы прынеманскі наш гарадок.

Няхай над тобою

Заусёды з любоўю

Блакітнага неба цвіце васілёк!

Печкин: Вот так дети, вот так сад, я за ваших деток очень рад.

Ведущий: Да, детишки наши молодцы, знают не только стихи местных поэтов, но и памятники, достопримечательности в нашем городе.

Печкин: Это мы потом проверим, а сейчас я попрошу вас станцевать мне какой-нибудь танец. Вы умеете танцевать.

Ведущая : Наши девочки очень красиво танцуют, сейчас они тебе это покажут.

Танцевальная композиция « Беларусь».

(Девочки с платками и голубями).

Печкин: Какие вы молодцы, и танец такой прекрасный. Я придумал для вас очень интересную игру.

Игра «Заколдованный  город»

Ведущий: Прежде, чем играть, ответьте на некоторые вопросы:

- Как называется город, в котором мы живем?

- Какие улицы города вы знаете?

- Как называется улица, на которой ты живешь?

 -Какие памятники, достопримечательности в нашем городе вы знаете?

Ответы детей: (Памятники Франциску Скорине, Памятник Адаму Мицкевичу, солнечные часы; музеи-лидский районный центр ремёсел «Спадчына»)?

-А какие фабрики и заводы в нашем городе вы знаете? (Лидсельмаш, лидский заводэлектроизделий, завод Оптик, Хлебозавод, Лидский молочно консервный завод, Лидская обувная фабрика, Лида стройматериалы,Лакокраска….. )

-Назовите главную реку нашего города.

Ответ детей : Лидейка.

(дети отвечают на вопросы)

Печкин: А сейчас я предлагаю вам рассмотреть рисунки с контурами объектов города и подобрать фотографии к ним.

Каждый ребенок показывает свою фотографию, рассказывает, что на ней изображено и размещает к рисунку.

Ведущий: Ребята, посмотрите, какой у нас красивый город! И пусть засветит солнышко, чтобы лучше было видно, сколько красивых мест у нас есть.

 (на мольберте под тканью прицеплено солнышко , нужно снять ткань).

У нашего солнышка нет лучиков. Вы будете называть, красивые слова о нашем городе и у солнца появятся лучики.

Игра «Подбери  слова» (2 человека берут лучик, называют слова, прицепляют лучик к солнышку).

- Наш  город… (красивый, светлый, современный, спортивный, рабочий, гостеприимный, чистый, зелёный, любимый, родной, уютный, лучший, дорогой, осенний, ласковый, ветреный, солнечный и т.д.)

Ведущий: Посмотрите, какое лучистое солнышко засверкало над нашим городом, это город, в котором мы живем.

 Печкин, а тебе нравиться наш город?

Печкин: Да, он у вас очень красивый, и ребята такие молодцы столько теплых слов сказали о нем .

Ведущий: А наши ребята ещё и частушки о нашем городе поют.

Частушки (с шариками и ложками )

1.В парке весело гулять,

 Бегать, прыгать и играть.

 Ждут тебя качели,

 Горки, карусели.

  1. Есть и школы, и больница,

  И культурные места,

  Для того, чтоб помолиться,

  Церковь есть, друзей Христа.

  1. А для спорта – стадионы,

 Да спортзалов несколько.

 И про наших чемпионов

 Можно петь и песенки.

  1. Но всего дороже люди,

 Наш большой, бесценный клад.

 Хоть их путь по жизни труден,

 Но глаза огнём горят.

  1. В центре – в плиточках дорожки,

 Площадь новая видна.

 Позаботились о ножках,

 И для глаза красота!

  1. Молодёжь не унывает,

 И танцует, и поёт.

 Потому что в Лиде нашей,

 Удивительный народ!

Печкин: Молодцы ребята, вы очень много знаете, о своем городе. Но я очень люблю танцы и сейчас вас попрошу, станцевать мне танец не простой, а для города родной.

Танец «Бульба- микс»

Печкин: Да! Танец ваш прекрасен, так и хочется самому потанцевать. А знаете ли вы, что у каждого города и страны есть свои символы, которые состоят из герба и флага?

Ведущий: Конечно же, наши дети знают. И сейчас мы тебе это докажем:

1)Какое животное изображено на гербе нашего города и что оно символизирует?

Дети: ( лев- символ отваги, чести, силы.)

Ведущий:

2) Что означают ключи в гербе?

Дети: (ключи от рая и ада. Так же ключ является символом важности).

Печкин :

3)Какие цвета присутствуют в гербе города и что они обозначают?

Дети:(красный цвет- символизирует мужество и отвагу,

синий цвет - красоту и величие.

Желтый цвет- является цветом богатства, власти.)

Печкин: Что же я могу сказать, а сейчас нужно герб собрать.

Игра «Собери герб города и страны в которой мы живем».

(девочки –собирают герб и флаг Беларуси, мальчики-герб и флаг Лиды).

ПЕЧКИН: Молодцы ребята.

Ведущая : В нашем замечательном городе есть много музыкальных школ, тек же, есть Музыкальный колледж, Дворец культуры, Детская школа искусств, где ребят обучают игре на детских музыкальных инструментах. Наши ребята так же, умеют играть на детских музыкальных инструментах, сейчас они тебе это покажут.

«Игра на музыкальных инструментах».

«Зайграйжа мне, дударочку».

Печкин: Очень за детишек рад я, жаль, что нету шоколада, угостил бы вас, видимо придется мне отдать вам посылку.

(Вот посылка, она ваша, вы поправу её заслужили. А я уже сбился с графика и опаздываю к следующему адресату. До новых встреч друзья).

Ведущий: Ребята, давайте посмотрим, что же в посылке.

( открывают посылку: В посылке ключ от города, и медали «Знатоки  родного города»!)

Дети выстраиваются полукругом, вручаются медали и ключ от города.    

       (Вручение медалей)

Финальная песня «Беларусь, Беларусь»

1.Белая ромашка, синий василёк

Солнечные зайчики, быстрый ручеёк

Тёплый запах хлеба, и моя семья,

Всё это зовётся, Беларусь моя. (2Р)

   2.Первые занятия, первые стихи

   Первые  надежды, первые мечты,

И цветная радуга, посреди двора,

Где встречает каждый день наша детвора(2р)

ПР-В: Беларусь, Беларусь, ты живи и процветай

Мы цветы твоей жизни, ты любимый наш край.

(УХОД ДЕТЕЙ ИЗ ЗАЛА)

Подготовила: музыкальный руководитель Шешко С.Г.